CONTRL | Ledende innen teknologi og elektroniske kjøreboker
Cart 0
 

Connected Car Platform

Bileiere er nå blitt vant til den økende mengden av digital teknologi i sine biler. Mange av de vanlige funksjonene i bilen - informasjon av ytelsesdata som hastighet, drivstoffeffektivitet, oppvarming, air condition og infotainment - alt har blitt digitalisert i håp om å gi sjåføren en enklere hverdag og bedre informasjon. 
Og det er mye mer i vente.

FORDELER FOR FORBRUKERE

Forbrukerne kan dra nytte av gode tjenester og produkter som effektiviserer hverdagen. 
Dette inkluderer: 

  • Vedlikehold og varsel om service

  • Effektiv service

  • Kilometerregistrering

  • Kjøreresultater

  • Forsikringstilbud

  • Lokalisering av bil

  • Sikkerhet for familie

 
contrl_skatteregler.jpeg
 
contrl_connectedcar.jpeg

FORDELER FOR SERVICENÆRINGEN

Telematikk gjør det mulig for servicenæringen å koble til kundens bil til enhver tid.
Dette innebærer: 

  • Samling av kjøretøydata, både for skreddersydd service og markedsføring.

  • Mulighet for å ha et direkte grensesnitt med kunde gjennom kundeprogram.

  • Bedre lojalitet ved å gi tilleggstjenester for kunder, fra brukerbasert forsikring til flåtestyringstjenester.

 

 

FORDELER FOR BILFORHANDLERE

Telematikk gjør det enkelt for bilforhandlere å holde kontakt med kunder og kjøretøy.

FORDELER: 

  • Innsikt i vedlikeholdsinformasjon for kjøretøy. Dette gjør det mulig for forhandlerne å være mer pro-aktiv overfor sine kunder og øke salg av enkeltdeler.

  • Bedre kundelojalitet gjennom en ny kommunikasjonsplattform

  • Samling av kjøretøydata for vedlikehold og for å unngå tilbakekalling av biler, men også for å bedre fremtidige tilbud.

FORDELER FOR LEASINGSELSKAPER

Telematikk gjør det mulig for leasingselskaper å styre sin virksomhet mer effektivt og å tilby mer relevante tjenester for sine kunder.

Fordelene innebærer: 

  • Nøyaktig kjørelengde for optimalisering av leasingavtaler.

  • Få en mer effektiv flåtestyring.

  • Redusere vedlikeholdskostnader.

  • Fremme kjøreatferd og sikkerhet.

  • Minimalisere risiko

 

FORDELER FOR LEVERANDØRER AV APPLIKASJONSTJENESTER

Leverandører kan motta store data via API og tilby tjenester basert på disse dataene I retur.

FOR EKSEMPEL: 

  • Skreddersydd bruksbasert forsikring.

  • Sosiale medier.

  • Lokasjonsbaserte tjenester.

  • Navigasjon og trafikkinformasjon.

 
Contrl_connectedcar_customer.jpeg

 

Contrl_tjenester.jpeg

FORDELER FOR FORSIKRINGSSELSKAPER

Vår connected car løsning kan hjelpe forsikringsselskap med å redusere kostnader betraktelig, tilby mer konkuransedyktige forsikringspremier og tilby ytterlige telematikkbaserte tjenester.

FOR EKSEMPEL:

  • Forbedring av strategi for risikovurdering.

  • Redusere kostnader ved å fremme tryggere kjøring og optimalisere skadestyringsprosesser.

  • Øke kundelojalitet og tiltrekke seg nye kunder ved å tilby mer kundevennlige forsikringpremier.

  • Gjenvinne stjålne kjøretøy.